آقای رعد

آقای رعد

روزنوشت هایی برای تمرین نویسندگی و عادت به آن
آقای رعد

آقای رعد

روزنوشت هایی برای تمرین نویسندگی و عادت به آن

حتی من هم فهمیدم

من از علاقه مندان به فوتبال و فوتسال هستم؛ وقتی اول دبستان بودم، اصلا بازیم خوب نبود و حتی قوانین ساده را هم درست درک نمی کردم. مثلا این که چرا اوت با دست انداخته می شود و کرنر با پا زده می شود را قاطی می کردم  من را بازی می دادند فقط به این دلیل که یار کافی وجود نداشت، یعنی کاملا از سر اکراه. قدرت حمل توپ و مهارت شوت زنی که نداشتم، پس من را جلو نمی گذاشتند. از توپ هم می ترسیدم و موقع شوت زدن حریف، سر و بدنم را می چرخاندم، پس به درد دروازه هم نمی خوردم؛ بنابراین مجبور بودند من را در دفاع قرار دهند و خودشان را به دست سرنوشت بسپارند  خیلی خراب کاری می کردم ولی نمی توانستند من را کتک بزنند چون جثه ای به نسبت بزرگ داشتم و زورشان نمی رسید، فقط به ناسزا گفتن بسنده می کردند ... به همین منوال گذشت تا پایان سوم دبستان و من به یکباره شکوفا شدم و چنان تغییری کردم که بعدها برای هر کس تعریف می کردم که من در گذشته چه وضعیت اسف باری داشتم، هیچکس باور نمی کرد ...

به خاطر همین در طول زندگی خیلی به استعداد اعتقاد ندارم، به نظرم انگیزه و آموزش مناسب خیلی بیشتر تعیین کننده است به علاوه چاشنی تمرین و ممارست شخصی. فیلم و کلیپ فوتبال از هر طریقی تهیه می کردم و شیوه بازیکنان مورد علاقه ام را پیگیری و تقلید می کردم و چون به کتاب هم تمایل داشتم، حتی کتاب هم می خواندم و سطح بازی و درکم خیلی بیشتر از هم سن و سالانم شد ... به دلایلی ادامه ندادم و فکر کنم هرگز نمی توانم بفهمم ایا درست بود یا خیر؟

اینها را به این دلیل ذکر کردم تا بگویم که حداقل با اصول اولیه فوتبال آشنا هستم؛ وقتی یک نیمه ی کامل ما از بازی مستقیم و ارسال توپ های بلند استفاده کردیم و نتیجه نگرفتیم باید سیستم را از تکیه بر بازیکنان بلند قد و بازی هوایی به بازی روی زمین و با استفاده از بازیکنان سریع و ریزنقش تغییر می دادیم. این موضوع را حتی من که مخاطب آماتور فوتبال هستم فهمیدم به عبارتی تعویض هایی که انجام شد در راستای همان استراتژی اولیه (ضربه سر زدن بازیکنان قد بلند) که جواب نداده بود، رخ داد و در نهایت نشد که موفق بشویم.

بازیکنان خوبی داشتیم که سال ها در کنار هم بازی کرده بودند و هماهنگ بودند، 4 سال دیگر بیشتر این ها بازنشسته و یا پا به سن گذاشته اند و تقریباً دیگر شانسی برای درخشش ندارند؛ متاسفانه نسل خوب ما در فوتبال به نتیجه نرسید و احتمالاً تا سال های طولانی تیمی به این قدرت و پتانسیل نخواهیم داشت.

من به دلیل فساد و رانت بسیار زیاد و همچنین تبعیض به نفع رشته ی فوتبال (نسبت به رشته های دیگر حمایت و تزریق مالی بیشتری دارد) معمولاً علاقه ای به فوتبال داخلی و ملی نشان نمی دادم ولی دوست داشتم که این تیم حداقل به خاطر پتانسیل و بازیکنان خوبش موفقیتی کسب می کرد.

الان یک حس دلشوره ی بدی دارم، البته علت های دیگری هم دارد


حیف  که نشد

نظرات 8 + ارسال نظر
گیل‌پیشی چهارشنبه 18 بهمن 1402 ساعت 22:34 http://Www.temmuz.blogsky.com

تحلیلتون خیلی تخصصی بود.
وارد هر تخصصی میشید، مطالعه می‌کنید و خوب جلو میرید، فقط نصفه رها نکنید.

نه اینقدر هم تخصصی نیست
آره نباید رها کرد، حس بدی ایجاد میکنه بعدا ... یه حسرت

ماهش پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 ساعت 10:27 https://badeyedel.blogsky.com/

درست میگید من همه ش منتظر بودم قایدی رو بیاره

سلام
اره دیگه، وقتی روش نتیجه نمیده باید تاکتیک رو عوض کرد، اگه بین دو نیمه عوض نکرد، دیگه باید از دقیقه 70 به بعد تغییر میداد و قائدی رو می آورد دریبل بزنه
مثل اون عفیف آنها، دفاع ما هم قد بلند و سر زنه، اونها روی هوا بازی نکردن و نتیجه هم گرفتن
ما هم باید این کار رو میکردیم، حیف شد ...

نسیم دوشنبه 23 بهمن 1402 ساعت 10:14

توی این مملکت بی نظم و بدون برنامه هیچ چیز به نتیجه درست نمیرسه

بله متاسفانه
ولی دائماً نرسیدن و ناکامی تکرار میشه تا به همه ی ما هشدار بده که هر کدوم از ما به احتمال زیاد مسیر اشتباهی رو در پیش گرفتیم ولی انتظار داریم به نتیجه درست برسیم؟؟

من اینطوری فکر میکنم، غلطه؟

Lunacy دوشنبه 23 بهمن 1402 ساعت 12:30 https://lunacy.blogsky.com/

چقدر خوب یهو رشد و پیشرفت کردین برای من خواننده نیز غیر منتظره بود. در بعد تحلیل تیم بله حق با شماست.

بله، ناگهان، انگار صاعقه خورده بود بهم
مثل آبی که حرارت میبینه و یک دفعه جوش میاد

نسیم سه‌شنبه 24 بهمن 1402 ساعت 10:13

نظرت کاملا درسته
ما هممون داریم اشتباه راه و میریم
نتیجه بهتر از این هم نمیشه داشت

مرسی منطق

فاضله پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 ساعت 18:35 http://golneveshteshgh.blogsky.com

گیل‌پیشی جمعه 4 اسفند 1402 ساعت 19:01 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام مهندس. ایام به کام باشه.

سلام
ممنونم
همچنین خانم مهندس

گیل‌پیشی جمعه 18 اسفند 1402 ساعت 12:44 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام سلام
میام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد