آقای رعد

آقای رعد

روزنوشت هایی برای تمرین نویسندگی و عادت به آن
آقای رعد

آقای رعد

روزنوشت هایی برای تمرین نویسندگی و عادت به آن

خونه ی خاله

فاطی!

گزاره فرض : برای هر ایرانی یک عمه یا خاله هست که نامش فاطی است  شما اگر ندارید، پس می شوید نقیض این فرض ما. بله ما هم یک خاله فاطی داریم که فردا تمام فامیل طرف مادر را دعوت گرفتند منزلشان؛ طبق عادت معهود، وظیفه ی این جانب در جشن و سرور یوم آتی، پرستار بچه و مربی مهد کودک و مجلس گرم کن اعظم بودن است. کسی نمی داند اما این کار فقط به نظر بقیه برای من بسیار ساده است، چون فکر می کنند من فردی به شدت خون گرم، اجتماعی و اهل روابط هستم، در صورتی که کاملاً برعکس است.

درونگرایی

اتفاقا من درونگرا هستم. مهم ترین ویژگی یک درونگرا این است که از تنهایی خودش انرژی می گیرد! و با جمع بودن باعث تخلیه انرژی و به هم ریختن او می شود؛ دومین ویژگی این تیپ آدم ها، این است که بلافاصله بعد از پیشنهاد شدن مهمانی و بساط دورهمی، اولین چیزی که به ذهنشان خطور می کند بهانه ای موجه برای پیچاندن قضیه است  که من این هر دو ویژگی را دارم.

یک روانشناسی هست که من در اینستاگرام با او آشنا شدم، از اصطلاح جالب "باتری اجتماعی" برای ذخیره ی انرژی با جمع بودن ما استفاده می کند؛ یعنی ظرفیت با جمع بودن ما محدود است و پایان پذیر و این ربطی به خوش و fun بودن یا نبودن مهمانی ندارد؛ وقتی باتری با جمع بودن تمام بشود چه اوضاع خوب باشد چه بد، ما خواستار این هستیم که به سرعت جمع را ترک کنیم، به خلوت خود در اتاق مان بخزیم، با کتاب ها یا سرگرمی ها و یا مثلاً حیوان خانگی خود، خود را مشغول کنیم.

یکی از بزرگترین مشکلات من در طی این سالها این بوده که هرگز نتوانستم به فامیل بفهمانم که آخر هفته برای استراحت است نه مهمانی! می بینید یک تفاوت درک نشده مسئله را پیچیده می کند. چون دیگران می گویند خوب مهمانی می گیریم برای رفع خستگی و خوشحالی دیگر! آنها با شرکت در مهمانی و جشن و دورهمی، شارژ می شوند، در صورتی که من بعد از مثلاً یک هفته کار یا درس و یا ... که حالا باید استراحت کنم تا برای هفته بعد recover بشوم مجبورم در مهمانی هم شرکت کنم و از قضا خسته تر هم بشوم  و هفته ی آینده را با خستگی مضاعف آغاز کنم و تقریباً با این اوصاف از بسیاری از چیزها عقب می افتم یا کیفیت پایین تری ارائه می کنم.


ای کاش مردم سواد درک تفاوت ها را پیدا کنند

نظرات 6 + ارسال نظر
حیوان‌ناطق پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 23:46 http://heyvanenateq.blogsky.com

جانا سخن از زبان ما میگویی.

گیل‌پیشی جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 01:55 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام مهندس. خوبی؟
استراحت آخر هفته، عجیب میچسبه. تایم مهمونی اگه کم باشه، خوبه.
فکر کنم درجه درونگراییتون کم باشه که می‌تونید مجلس‌آرای بلامعارضی باشید. چون خودم درونگرام اینطور حدس میزنم.

سلام
ممنونم خانم مهندس، امیدوارم شما هم سلامت باشین
شاید، مسئله اینه که ترجیح میدم در اوقات استراحتم تنها باشم
وقتی کسی باشه دیگه اون استراحت به حساب نمیاد

بله تایم مهمونی اگه یکی دو ساعت باشه خوبه

سمیرا شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 18:00

چه خوبه که انقدر کارآمد و محبوب هستید ماشاالله حالا جناب رعد بلاخره پیچوندید یا نه؟

سلام
کم پیدا میشه که آدم رو به خاطر خود آدم دوست داشته باشن
الان تمام بدنم کوفته است، خسته ام و مود پایینی دارم
همه ی اینها به این علت است که نتونستم بپیچونم

سمیرا یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 00:58

خب بخشی از وجود شماست، همین جذابیت ها که دارید یه جوری تقسیم انرژی کنید، مثلا هر دفعه کمتر مایه بذارید که خیلی بهتون فشار نیاد

بله، واقعا حق با شماست
باید سعی کنم انرژیم رو مدیریت کنم
ولی شرایط خاصیه، باور کنین

نسیم دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:00

تو که ماشالا دیگه جوونی , مهندسی
یه کلام بگو نمیام مهمونی
کار دارم
دلیل نداره همه ی مهمونی ها رو حاضری بزنی
پدر مادرت دیگه باید عادت کنن تو مستقل تصمیم میگیری و زندگی میکنی

باور کنین بیشتر از این دیگه نمی تونم بپیچونم
آخر هر مهمونی یه مراسم رای زنی توسط اینها انجام میشه که دفعه بعدی کی میای

فکر کنم باید برم خونه مجردی تا این موضوع حل بشه

Lunacy دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 11:58 https://lunacy.blogsky.com/

چقدر خوب توصیف کردین درونگرایی و از دست انرژی در جمع رو من نیز شبیه شما هستم و کاملا درکتون می کنم.

مرسی مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد